fbpx

3 rzeczy o których warto pamiętać otwierając biuro nieruchomości

Tworzenie własnej działalności jest wymagającym procesem. Jest to zazwyczaj ogrom papierkowej pracy, która zajmuje głowę i cały poświęcony przez Ciebie czas. W natłoku tych spraw, często umykają nam nieoczywiste czynności, które wydają się na pierwszym etapie niepotrzebne. Wyobraź sobie, że posiadasz już dobrze prosperujące biuro, pierwsze transakcje są już za Tobą, masz już potencjalnych klientów, ale nie posiadasz zgody marketingowej, aby utworzyć newslettery, nie masz też zebranych opinii od kupujących, ani ich bazy danych. Wszystkie te kwestie na pewnym etapie będą wymagały Twojej uwagi, a z każdym następnym krokiem wdrażanie ich, staje się coraz trudniejsze i czasochłonne. Dlatego, warto już na starce załatwić pewne kwestie, które stworzą fundamenty Twoich przyszłych sukcesów.

Zgody marketingowe

Utworzone i zatwierdzone zgody marketingowe pozwalają Ci na wiele korzystnych dla Twojego biura działań, już na samym początku budowania jego wizerunku. Otwierają drzwi do wysyłania newsletterów i spersonalizowanych cykli mailowych. Za pomocą zgody marketingowej otrzymujesz kolejną szansę, aby klient skorzystał jeszcze z Twoich usług i pozostajesz z nim w stałym kontakcie. Gdy zdobywasz pierwszych klientów i pierwsze transakcje, to próba zdobycia od nich zgody marketingowej powinna też być w tym procesie uwzględniona. W końcu chcesz, aby zadowolony klient pamiętał o Twoim biurze i wiedział na bieżąco o tym, co oferujesz.

Zgoda marketingowa może zostać umieszczona przy umowie pośrednictwa lub protokołach z prezentacji nieruchomości. Ogólnie przy okazji dokumentów, w trakcie których podpisywania masz pewność, że klient ten staje się Twoim klientem i możesz subtelnie poprosić go wyrażenie takiej zgody, którą on wyrazi świadomie.

Zgody nie zostały wdrożone na początku działalności? Zacznij ich zbieranie teraz! Nie wysyłaj nic klientom, od których te zgody nie zostały zebrane. To przede wszystkim bardzo ryzykowne, nie wpływa dobrze na Twój wizerunek no i przypominanie się klientom, którzy sobie tego nie życzą jest po prostu nieskuteczne.

Wdrażanie kodów śledzących/Api

Jak tworzyć reklamy do osób, które już potencjalnie są zainteresowane Twoją usługą i były na Twojej stronie? Za pomocą umieszczonych w witrynie kodów śledzących. Jeżeli posiadasz stronę internetową możesz umieścić kod śledzący (Facebook bądź Google), który zbiera dane klientów. Zarówno Google jak i Facebook umożliwia targetowanie reklam na taką grupę odbiorców. Dlaczego warto z tego skorzystać? Klienci nie podejmują decyzji o skorzystaniu z usługi od razu, szczególnie w takiej branży. Sukcesywane przypominanie im o swojej usłudze pomoże zbudować Ci zaufanie i nie da zapomnieć o Twoim biurze. Im szybciej wdrożysz kody śledzące tym większą bazę klientów uzbierasz.

Już wkrótce kody śledzące zostaną zastąpione przez nową funkcje API. Śledź nas na bieżąco już wkrótce podamy więcej szczegółów jak je wdrożyć!

Zbieranie opinii

Opinie zadowolonych klientów to ważny element budowanie wizerunku firmy. Uwierz, że bardzo wiele zyskasz, gdy już od pierwszej transakcji zaczniesz wdrażać system zbierania opinii. Wypracuj sobie najlepszy dla swojej agencji schemat, który zachęca klientów do wyrażania opinii. Czy to jest podarunek i kartka z dopiskiem „Oceń nas” czy wiadomość mailowa, w której zostawiasz parę pytań pomocniczych czy materiały marketingowe jak teczki/wizytówki, zawierające kod QR, który przekierowuje na okienko z możliwością wystawienia opinii. Metod jest wiele. Ważne, aby zostały wprowadzone już na starcie działalności. Im później zaczniesz, tym trudniej będzie takie opinie pozyskać, jak i stracisz szansę na zdobycie opinii od klientów, którzy byli zadowoleni z usługi, jak zaczynałeś działalność.

Nie bój się też upominać i wielokrotnie wysyłać prośby o opinie, nic na tym nie tracisz, a wiele możesz zyskać, gdy ta opinia wreszcie pojawi się na Twojej stronie. Nowi klienci nie będą mieć wątpliwości, że transakcje z Twoim biurem są udane.