fbpx

Co to jest landing page i czy warto go tworzyć?

Przeznaczenie landing page to zachęcenie klienta do konkretnego działania. Taka strona może być nazywana docelową lub dokładnie tłumacząc wyrażenie – stroną lądowania, ponieważ to na nią kierowany jest użytkownik, w ramach prowadzonej przez Ciebie kampanii lub oferowanej usługi.

Landing page to witryna pojedyncza, która – w przeciwieństwie do strony głównej – nie jest złożona z wielu zakładek i przekierowań do nich, a raczej z bezpośrednich odnośników. Bez względu na charakter landing page’a, jedną z najistotniejszych jej właściwości jest, aby oczekiwane przez Ciebie działanie użytkownik mógł wykonać na tej jednej stronie, nie musząc szukać w całym serwisie miejsca, które jest dedykowane Twojej ofercie. Dlatego jej witryna zazwyczaj jest długa, szczegółowo opisana, a na końcu jest przestrzeń, aby zainteresowany ofertą klient zostawił swój kontakt.

Jak wykorzystać go w biurze nieruchomości?

Tak naprawdę możliwości są niezliczone. Przedstawiamy Ci kilka pomysłów:

  • jako strona wizytówkowa Twojego biura, z formularzem do zbierania leadów i przekierowaniem do ofert na portalu ogłoszeniowym.
  • jako oferta konkretnego produktu takiego jak „sprzedaj nieruchomość w Katowicach”, „sprzedaj i kup nieruchomość z nami!”, „najlepsza oferta rynku pierwotnego w Poznaniu”.
  • strona wizytówkowa dla twoich agentów
  • rekrutacja w biurze
  • zapisy na twoje szkolenie
  • niezwykła oferta nieruchomości, którą chcesz zaprezentować klientom w bardziej wyszukany sposób.

Co musisz wiedzieć o landing page?

Pomijając kwestie oczywiste w marketingu, na które należy zwrócić uwagę przy tworzeniu takiej witryny, takie jak atrakcyjny nagłówek czy grafika wysokiej jakości. Warto wskazać takie, które mają ogromne znaczenie w odbiorze Twojego przekazu.

Przemyśl konstrukcję

Warto zadbać, aby uporządkowanie i dobra organizacja strony rzucały się w oczy. Konstrukcja landing page musi być po prostu przemyślana i rozplanowana. Nie ma tam miejsca na przypadek. Strategicznie umieszczone CTA (call to action – przyciski z wezwaniem do działania), przemyślana prezentacja produktu lub usługi i miejsce (zazwyczaj na końcu) dla klienta, aby zostawił po sobie ślad na Twojej stronie – to elementy, które sprawią, że landing po prostu będzie działał. Co więcej, sam „przedmiot sprzedaży” stanie się atrakcyjny. Język korzyści jest tutaj konieczny do przedstawienia odbiorcy benefitów, wynikających z usługi bądź produktu, jaki mu przedstawiasz. Warto pamiętać, że nie jest to strona do reklamowania wszystkiego, co się da. Skupienie się na najważniejszym i symbolicznym produkcie firmy, jest przeznaczeniem landing page, dlatego tekst powinien odwoływać się do konkretów, być zwięzły, interesujący i uporządkowany. Zastanów się kto będzie odbiorcą przekazu Twojego landing page, dostosuj narrację do tego typu klienta, zadbaj o odpowiednie Call To Action – przeprowadź go tak przez stronę, aby odpowiadała ona na jego pytania i wątpliwości, zainteresowała go i żeby zostawił kontakt.

Skorzystaj z kreatora

Warto skorzystać z oferty kreatorów internetowych, takich jak: GetResponse, Landingi czy Leadpages, ponieważ oferują wiele featerów, które uskutecznią jej działanie. Na platformach masz możliwość utworzenia takiej strony z ponad wielu szablonów, zainstalowania pixela i kodu Google Analytics, podłączenia sklepów internetowych. Co więcej, możesz obserwować powodzenie i oglądalność strony, chatować z klientami, łączyć się z zewnętrznymi platformami, podpiąć własną domenę. Tego typu platformy są często budżetowe i posiadają dodatkowo całe zaplecze do przeprowadzania kampanii e-mail marketingowych do zebranych kontaktów ze strony.

Lista klientów

Jak już zostało wspomniane, platformy często dają możliwość śledzenia działalności klientów na stronie i ogólnego jej prosperowania, oglądalności. To, co jest równie świetne i przydatne, a idzie wraz z kontrolowaniem popularności landing page, jest wygenerowana przez daną platformę lista klientów. Są oni dzieleni ze względu na to, jaki zostawią po sobie ślad. Następnie Ty podejmujesz działania czy kontaktujesz się z klientem telefonicznie czy zapisujesz do newslettera. Ponadto możesz posegregować sobie wygenerowaną listę, pobrać ją w Exelu, a dostępne dane wykorzystać do email marketingu czy automatyzacji.

Strona landing page stanowi genialne rozwiązanie, które nie tylko uskutecznia promocję oferowanego produktu czy usługi, ale także pokazuje rzetelność i zaangażowanie firmy. Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu marketingu Twojego biura? Napisz do nas.