fbpx

Dlaczego opinie w Twoim biurze są ważne?

Jak już wszyscy doskonale wiemy – wizerunek Twojej firmy w Internecie ma znaczący wpływ na jej powodzenie. Dotychczas wymienialiśmy wiele czynników, które naszym zdaniem są niezbędne, aby Twoje biuro nieruchomości odnosiło sukcesy. Dzisiaj dorzucamy do nich opinie. Są one nie tylko świetnym kanałem komunikacji z klientem, ale przede wszystkim przestrzenią, w której przyszły klient decyduje się skorzystać z Twoich usług. Co warto wiedzieć o mocy sprawczej opinii? Dlaczego opinie w Twoim biurze są ważne?

Jeżeli zadbałeś już o profesjonalną stronę swojego biura nieruchomości, pamiętaj o wizytówce w Google Moja Firma – więcej na ten temat poczytasz w tym artykule. Zamieszczasz tam informacje o swoim biznesie, takie jak: adres, godziny otwarcia, kontakt telefoniczny, zdjęcia oraz opinie. Mówiąc o opiniach mamy na myśli gwiazdki oraz komentarze do nich, przyznawane przez klientów. Miejsce na ocenę czy to na Google Wizytówce czy na fanpage’u na Facebooku jest znaczące w odbiorze Twojej firmy przez potencjalnych klientów.

Blisko 70% ludzi zanim zdecyduje się na skorzystanie z usług firmy (i stanie się jej klientem), najpierw sprawdza wystawione na jej temat opinie klientów. Rodzaj usługi lub produktu, rzadko ma w tej kwestii znaczenie. Opinie są podstawowym czynnikiem decyzyjnym klienta, w kwestii podjęcia współpracy z firmą bądź nabycia produktu. W biurach nieruchomości zachodzi taki sam proces. A na tym rynku opinie są nawet jeszcze bardziej wartościowe, ponieważ powierzenie sprzedaży lub kupno nieruchomości, powinny postępować na gruncie zaufania.

Korzyści z opinii o Twoim biurze nieruchomości

  • Pozytywnie wpływają na odbiór wizerunku Twojego biura.
  • Mają realny wpływ na rozwój Twojej agencji nieruchomości.
  • Przyczyniają się do budowania relacji z klientem i zwiększają jego zaufanie do usług Twojej działalności.
  • Zwiększą oglądalność strony Twojego biura.

Opinie są tak naprawdę komunikatem dla przyszłych klientów, który mówi – „Możecie im zaufać!”. Wiemy jak ważne w branży nieruchomości jest budowanie więzi i zaufania z klientem. A opinie są fundamentem zaufania firmie. To właśnie etap czytania opinii, zachęca przyszłego klienta, do skontaktowania się z Tobą. Wystawiona ocena/opinia to społeczny dowód słuszności, dzięki któremu czytający opinię, staje się Twoim klientem i na starcie daje Tobie swój kredyt zaufania.

Gwiazdki i opinie w Google

Dodatkowe korzyści zapewnia sam system działania opinii na Google. Wraz z wystawieniem opinii przez klienta, Google sprawia, że Twoje biuro nieruchomości jest bardziej widoczne.

  • Zwiększenie CTR (klikalności), czyli większy ruch na twojej stronie.
  • Wyższa pozycja w wyszukiwarce.
  • Zwiększenie konwersji.
  • Wyższa liczba opinii.

Co w sytuacji, gdy trafiają się złe opinie?

Złe opinie to nieuniknione następstwo prowadzenia biznesu. Nie muszą one od razu świadczyć o nieudolnym serwisie lub niekompetentnej obsłudze klienta. Często są one spowodowane nieporozumieniem. Oczywiście Twoim zadaniem jako pośrednik nieruchomości jest, jak najbardziej sprostać oczekiwaniom klienta. Jednak skomplikowane sytuacje nadal zdarzają się pomimo największych starań. Zła ocena może być bardzo cenna i na jej podstawie poprawisz działanie swojego biura. Na negatywne komentarze zawsze warto odpowiedzieć – przepraszając, obiecując poprawę poruszonej kwestii lub tłumacząc zaistniałą sytuację. To będzie świadczyło o profesjonalizmie firmy, w stosunku do złej opinii.

Prośby o opinie

Nie bój się prosić o opinie! Zaznacz klientowi, że jest to dla Ciebie niezwykle cenne. Jeżeli prosisz o nie mailowo dodaj pytania pomocnicze. Umieść taką prośbę na eleganckiej ulotce z podziękowaniem za transakcję. Jest to rozwiązanie często pomijane, a bardzo skuteczne. Jeżeli wręczasz klientowi upominek dołącz kartkę z prośbą polecenia lub wystawienia oceny. Najlepiej dołącz do tego kod QR prowadzący do miejsca, gdzie taką opinię można wystawić wraz komentarzem.

U nas możesz utworzyć spersonalizowaną kartkę, na grubym papierze, zachęcającą klienta do wystawienia opinii. Zamieścimy na niej elementy identyfikacji graficznej Twojego biura wraz z logo. Zobacz tę ofertę, a także wiele innych przydatnych i praktycznych materiałów marketingowych w naszym sklepie.

Niewątpliwie opinie stanowią ważną część prowadzenia własnego biznesu, a szczególnie biura nieruchomości. Poświęcenie im czasu oraz niewielkiego budżetu, będzie miało swoje pozytywne odbicie w przyszłości Twojej firmy.

Sprawdź więcej artykułów tutaj.