fbpx

Dzień otwarty nieruchomości – jak przygotować?

Dzień otwarty nieruchomości to wydarzenie, które wymaga odpowiedniego zaplanowania, jak i przygotowania. Jego celem jest odpowiednie wypromowanie nieruchomości oraz jej szybka sprzedaż, dlatego istotnym jest, aby zadbać o jak najlepszą prezentację nieruchomości, w tym – o dobre rozplanowanie i przygotowanie dnia pokazowego. W końcu to on ma ostatecznie przekonać zainteresowanych do zdecydowania się na kupno. Pośrednik powinien wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii, aby urządzić dobrze zorganizowany i efektowny dzień otwarty nieruchomości.

Wybierz datę i ogłoś dzień otwarty nieruchomości

Takie wydarzenie jak dzień pokazowy nieruchomości powinno być stosunkowo wcześnie ogłoszone, tak aby zainteresowani mogli znaleźć czas na uczestnictwo, a Ty na przygotowanie przestrzeni, aby ich ugościć. Weekend jest idealny na takie wydarzenie, bo oczywiście są to najczęściej dni wolne od prac i wtedy szansa, że na prezentacje mieszkania zdecydują się przyjść wszyscy zainteresowani kupnem, zwiększa się. Niedziela to przede wszystkim dzień przeznaczony do spędzania czasu z rodziną, dlatego sporo zainteresowanych może pojawić się na dniu pokazowym, aby spędzić razem czas na oglądaniu i małym przyjęciu – być może w ich przyszłym domu. Zdecydowanie warto znaleźć czas na oznaczenie dnia otwartego na portalach ogłoszeniowych. Dzięki temu informacja dotrze do wielu innych poszukujących nieruchomości osób, które mogą okazać się Twoimi potencjalnymi klientami. Nawet jak nie zdecydują się na zakup tej nieruchomości, którą prezentujesz, mogą zechcieć powierzyć Tobie znalezienie tej dla nich. W ten sposób promujesz swoją firmę i zwiększasz rozpoznawalność Twoich ofert, dowiedz się jak dodać oznaczenie o dniu otwartym do swojej oferty na portalu ogłoszeniowym w tym artykule.

Przygotuj nieruchomość do prezentacji

Potencjalni klienci powinni w momencie przekraczania progu dostrzec dopracowanie wystroju przestrzeni. Meble i ich położenie to nie wszystko, należy zadbać o każdy szczegół od czystości do zaaranżowania przestrzeni dla gości. Przede wszystkim przedmioty użytku właścicieli zastąpić standardowymi elementami, które urozmaicą każde pomieszczenie, na przykład zdjęcia rodzinne zmienić na obrazki dopasowane do stylu wystroju. Przestrzeń powinna być z jednej strony neutralna, aby przyszli właściciele mogli zaaranżować ją wedle uznania, a z drugiej przytulna i wykończona, tak aby odwiedzający czuli się tam ugoszczeni. Warto pamiętać także o części zewnętrznej nieruchomości, w tym o ogrodzie, balkonie, altance lub innych – zadbaj o ich najlepszą prezentację, to one są widoczne w pierwszej kolejności. Co więcej zapewnij odpowiednią przestrzeń parkingową.

Stwórz materiały marketingowe

Zaproszenia, broszury, formularze, wizytówki – wszystkie materiały, które profesjonalnie przedstawią nieruchomość oraz Twoje usługi, wymagają wcześniejszego przygotowania. Ich dostępność na wejściu oraz na różnych etapach oglądania przestrzeni, szczególnie na koniec, jest bardzo istotna i sprawia, że zostajesz zapamiętany przez odwiedzających, a szansa, że skorzystają w przyszłości z Twoich usług zwiększa się. Broszury i formularze warto umieścić w okolicach wejścia, wizytówki przy wyjściu oraz wszelkie informacje dotyczące konkretnych pomieszczeń – w ich przestrzeni. Niezwykle ważne jest dopracowanie broszur dotyczących podstawowych informacji o nieruchomości, które mogą nawet skrócić proces kupowania przez potencjalnych klientów. Materiały marketingowe możesz stworzyć w intuicyjnym i prostym programie Canva.

Zadziałaj na 5 zmysłów

To niezwykle skuteczna metoda stworzenia korzystnego odbioru przestrzeni, jak i Ciebie jako pośrednika. Wtedy dostarczasz odwiedzającym wrażeń na 5 różnych poziomach, a w tym zapewnisz pozytywne emocje.

Wzrok

O wyglądzie przestrzeni była już mowa – należy szczególnie zadbać o czystość, ale warto również zwrócić większą uwagę na detale, które urozmaicą odbiór pomieszczeń przez gości. Kwiaty, świece, obrazki czy książki na półkach sprawiają, że nieruchomość wygląda domowo i przytulnie.

Słuch

Istnieje wiele potencjalnych ,,odwracaczy uwagi”, które zepsują klimat prezentacji przestrzeni. Odgłosy z zewnątrz mogą zagłuszyć, a nadmierna cisza sprawi, że zwiedzanie będzie niekomfortowe. Przygotuj odpowiedni sprzęt i playlistę z relaksującą muzyką, która stworzy wyjątkowy klimat.

Zapach

Użycie odświeżaczy powietrza zazwyczaj jest kiepskim pomysłem i może zostać odczytane przez gości jako próba ukrycia jakiejś skazy nieruchomości. Stosowny zapach powinien być delikatny i tworzyć tło, dla odbioru innych zmysłów. Najlepszym rozwiązaniem będą świeczki zapachowe o neutralnej woni.

Smak

Stwórz z dnia pokazowego drobne przyjęcie z poczęstunkiem. Możesz zdecydować się na przekąski lub wypieki z okolicznej piekarni i uzupełnić całość winem. Pamiętaj, aby dobrać żywność, która nie brudzi i nie uczula lub po prostu zostawić listę alergenów przy stole z poczęstunkiem.

Dotyk

Odwiedzający często sprawdzają teksturę przedmiotów. Dotykają mebli, aby upewnić się, że nie są na przykład zakurzone. W takiej sytuacji warto umieścić preparaty lub chusteczki do dezynfekcji.

Sprawdź więcej artykułów tutaj.