Marka biura nieruchomości – co to znaczy?

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad marką swojego biura nieruchomości? Co komunikujesz swoim potencjalnym klientom przez to jak wygląda, co publikuje? Markę tworzysz od samego początku istnienia Twojej firmy. To właśnie elementy takie Twoje logo, nazwa, to co postujesz, materiały marketingowe, to jak pracujesz i co mówisz klientom składa się na całość wizerunku i postrzeganie Twojego biura. Sprawdź jak możesz poukładać to tak, żeby wszystkie Twoje działania były spójne, a Twoja marka zapamiętana jeszcze szybciej.

Charakterystyka marki i jej cele

Charakterystyka marki czyli jakim biurem jesteś? Chcesz pokazywać się jako zespół czy jako jednoosobowe biuro? Czy Twoje biuro ma prezentować się nowym klientom jako firma premium, czy dostępna dla wszystkich? Nie mam tu na myśli tego jakie transakcje tak naprawdę będziesz obsługiwać – ale jakich klientów chcesz przyciągnąć. Zastanów się czy chcesz pokazać, że jesteś specjalistą na rynku wtórnym czy pierwotnym? Chcesz pokazać, że jesteś blisko klienta i jesteś zawsze dostępny? Przeanalizuj swoje cele biznesowe i marketingowe. Jeżeli postanowisz skupić się na przykład na pozyskiwaniu klientów sprzedających łatwiej będzie Ci dobrać do tego działania. Jeżeli Twoim celem będzie po prostu obecność w Internecie to wybierzesz inne mechanizmy i strategie. Po określeniu celów nie tylko trafniej dobierzesz narzędzia i metody, ale także łatwiej będzie Ci analizować wyniki Twojej pracy.

Klienci czyli grupa docelowa

Klienci, czyli główna część Twojego biznesu, zasługują na poświęcenie im więcej uwagi. Zastanów się przede wszystkim kim obecny klient jest, a jakiego chcesz pozyskać. Przykład: Załóżmy, że ciągle obsługujesz wynajem, a czasami udaje Ci się pozyskać klienta sprzedającego i to właśnie z nim pracuje Ci się najlepiej. Skup się na tym segmencie klientów w komunikacji. Nie oznacza to że musisz rezygnować z innych transakcji! Twórz komunikacje tak żeby coraz mocniej kłaść nacisk na treści dotyczące sprzedaży nieruchomości, dzięki temu klient zrozumie, że jesteś specjalistą w tej dziedzinie. Doprecyzuj grupę docelową i zastanów się co ich interesuje. Możesz podzielić swoich klientów według różnych kategorii: rynku (wtórny, pierwotny), rodzaju (kupujący, sprzedający, wynajmujący, zarządzanie najmem, inwestorzy). Doprecyzuj ich charakter: klienci premium, rodziny z dziećmi, inwestorzy. Dzięki temu będziesz wiedzieć co i jak komunikować klientom i jak powinna wyglądać Twoja marka.

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna czyli logo, księga znaku, fonty, kolory, materiały online i drukowane. To całkiem sporo elementów na których wykonanie często nie mogą pozwolić sobie mniejsze biura. Nie trzeba od razu skakać na głęboką wodę. Możesz na początku zlecić profesjonalistom stworzenie logo, dobór kolorów i fontów. Nie chcesz na razie inwestować w identyfikacje wizualną? W internecie znajdziesz mnóstwo darmowych kreatorów, które pomogą Ci stworzyć samodzielnie podstawowe logo. Nie musi być to indywidualny, trudny do stworzenia symbol. Rozpocznij od zaprojektowania nazwy biura w ciekawym foncie. Pamiętaj o stworzeniu ich w wersji wektorowej (wiele programów typu Canva już to umożliwia), tak by móc je później wykorzystywać w drukowanych materiałach marketingowych.

Materiały marketingowe

Jeżeli postanowisz wykonać strategie marketingową bardzo łatwo będzie Ci dobrać materiały marketingowe dla swojej firmy. Zastanów się nad tym czego potrzebujesz wewnątrz biura do pracy i czego potrzebują Twoi klienci żeby czuć, że ich transakcją opiekuje się profesjonalista. Jeżeli weźmiesz pod lupę procesy i pytania Twoich klientów łatwo dojdziesz do wniosku czego jeszcze Ci brakuje. Zawsze zapisujesz najważniejsze informacje na spotkaniu na przypadkowej kartce papieru? Stwórz papier firmowy lub notatnik. Klienci po spotkaniu często dzwonią i dopytują o rzeczy, które były już omówione? Wyślij im maila z podsumowaniem najważniejszych informacji w PDFie zgodnym z Twoją identyfikacją. Wdrażanie nowych pracowników jest czasochłonne? Zapisz podstawowe “know-how” swojego biura i przekaż przygotowany plik z instrukcją pośrednikowi. Wyprzedź pytania klientów, pracowników i zaoszczędź mnóstwo czasu.

Kanały komunikacji i komunikacja

Przede wszystkim warto zastanowić się gdzie nasz klient się znajduje. Jeżeli kierujemy nasza komunikacje do klienta premium jego priorytetowym medium nie będzie TikTok. Postaraj się poruszać po popularnych portalach społecznościowych lub tych bardziej uniwersalnych. Zastanów się co chcesz publikować i do kogo. Nie pisz do szuflady. Pisz treści, które będą interesować Twoich klientów i będą budować profesjonalny wizerunek Twojej marki. Więcej o Social Mediach znajdziesz w tym artykule.

Konsekwencja i jej rezultaty

Po co tak naprawdę porządkować elementy marki biura nieruchomości? Przede wszystkim profesjonalny wizerunek – kompletny i przemyślany budzi pozytywne skojarzenia klientów. Pamiętaj, że odbiorca z zewnątrz nie wie o Tobie nic i to właśnie wizerunek Twojej marki będzie pierwszym Waszym spotkaniem. To Twoja wizytówka Google, publikowane treści, dobrze przygotowane oferty są pierwszym wrażeniem, które będziesz robić. Uporządkowanie tych elementów to także mnóstwo zaoszczędzonego czasu – wiesz jakie treści publikować, jakie zmiany wprowadzać i jakie materiały marketingowe są Ci potrzebne. Fakt, że wiesz co chcesz umieszczać przekłada się na większą motywacje do tworzenia treści! Więc także jakość Twoich materiałów i ich częstotliwość znacznie wzrośnie.