fbpx

Pośrednik i biuro nieruchomości – jak stworzyć dobry opis?

To, o czym nie mówi się wystarczająco często, w kontekście tworzenia wizerunku pośrednika lub biura nieruchomości – to stworzenie opisu. Potencjalny klient może natrafić, na ten opis w wielu miejscach, w których szuka potrzebnej mu usługi. Taki opis przede wszystkim znajduje się – a przynajmniej powinien się znaleźć – na głównej stronie Twojej witryny internetowej. Nowi, potencjalni klienci odwiedzający stronę, powinni bez zbędnego szukania, trafić na podstawowe informacje dotyczące Twojej działalności. Już na tym etapie tworzone są fundamenty zaufania klienta, co do świadczonych przez Ciebie lub Twoje biuro usług. A więc, pośrednik i biuro nieruchomości – jak stworzyć dobry opis?

Hierarchia informacji

To, jakie informacje w pierwszej kolejności powinno się zawrzeć w opisie, zależy od miejsca, jakie mamy przeznaczone na niego. Niektóre platformy narzucają limit znaków, co sprawia, że opis musi być zwięzły, ale nadal ciekawy i wiarygodny. Jeżeli możesz stworzyć tylko krótki opis najlepiej postarać się umieścić tylko niezbędne informacje, czyli:

1. Na czym polega Twoja działalność?

Nawet krótki opis może szybko stracić uwagę odbiorcy. Podawane informacje powinny być konkretne i wyważone. Zaczynając od tego, czym dokładnie zajmuje się biuro, aby czytelnik już na wstępnie mógł stwierdzić, czy jest w miejscu, którego szuka. Dzięki temu oszczędzasz jego czas. Dlatego też, jeżeli świetnie znasz się na home stagingu albo wiesz wszystko o nieruchomościach komercyjnych, to warto to podkreślić.

2. Osiągnięcia

Następnie można pokusić się, o prezentację wydajności i ukazać liczbową wartość skuteczności pracy Twojej działalności. Z pewnością przekona to potencjalnego klienta, do skorzystania z Twoich usług. A jeżeli o zaufaniu mowa, to warto także pochwalić się wieloletnią działalnością – jeżeli taką odznaczasz się Ty lub Twoje biuro. Osiągnięcia, certyfikaty i wyróżnienia są istotnymi informacjami i mogą sprawić, że zdobędziesz zaufanie klienta.

3. Kontakt i social media

Oczywiście podanie danych kontaktowych oraz adresu biura stacjonarnego, jest niezbędne w takim opisie i może sprawić, że czytelnik od razu skontaktuje się z Tobą, zamiast marnować czas na szukaniu innego źródła, w którym je znajdzie. Co więcej, zamieszczenie przekierowań do Twoich mediów społecznościowych jest równie istotne. Klienci będą mogli znaleźć o wiele więcej cennych informacji, zdjęć, a tym samym bardziej poznać Twoją działalność i to, co oferujesz.

A jeżeli portal pozwala na dłuższy opis lub nie wiesz, co umieścić w opisie agencji na firmowej stronie, możesz pozwolić sobie na dodanie – do powyższych 3 punktów – bardziej szczegółowych informacji, w twórczy i niestandardowy sposób:

4. Opowiedz historię

Daj klientom szansę bliższego poznania Twojej działalności. Podziel się tym, jakie były początki, jak bardzo powiększył się zespół ludzi angażujących się w rozwój działalności, co już zdobyłeś w branży oraz co w przyszłości planujesz polepszyć/wprowadzić. Pamiętaj, aby nie rozpisywać się obszernie oraz opowiadać swobodnie, lekko i ciekawie, w przeciwnym razie, w pewnym momencie stracisz uwagę czytelnika.

5. Misja firmy

Warto do wszystkich tych ważnych informacji dodać coś, co przemówi do odbiorcy, co sprawi, że zapamięta Cię spośród całej listy innych, których opisy czytał. Może to być motto, chwytliwe hasło czy misja, którą jako firma lub pośrednik masz do spełnienia. Warto, aby posłużyć się w tym oryginalnością. Dodatkowo staraj się nie stosować utartych tekstów i obietnic, używanych przez większość firm – postaw na autentyczne i pomysłowe rozwiązanie, a przy tym przedstaw, jaką pomoc oferujesz swoim klientom. Porównaj opisy konkurencji i znajdź to, co odróżnia Twoją działalność od niej, a wtedy stworzysz opis jedyny w swoim rodzaju, taki jakiego nikt jeszcze nie przeczytał.

Warto zapamiętać, że opis jest Twoją wizytówką. To, jak zostanie odebrany, wpłynie na odbiór Ciebie lub całej agencji, dlatego tak istotnym jest, aby zadbać o każdy szczegół.

Gdzie użyjesz opisu?

krótszy

  • biogram na Facebook’u – 101 znaków
  • profil firmowy na Instagramie – 150 znaków
  • slogan Linked In – 120 znaków
  • prezentacja biura na ogłoszeniach Trojmiasto – 250 znaków

dłuższy

  • opis firmy na Facebook’u – brak limitu
  • firmowy profil Linked In – 2000 znaków
  • Wizytówka Google – 750 znaków
  • opisy na Otodom, Nieruchomosci-online, Agencja 5000, Trojmiasto – brak limitu
  • strona www Twojej firmy – Ty ustalasz limit

Uwaga! Na portalach: Otodom, Nieruchomosci-Online oraz Trojmiasto – nie ma możliwości dodania opisu pośrednika, ale można dodać opis biura nieruchomości.

Język

Proste słownictwo i krótkie, zwięzłe zdania to podstawa! Tekst przepełniony profesjonalizmami, specjalistycznymi zwrotami i marketingowymi frazesami nie ma żadnego sensu, a to dlatego, że opis tworzysz głównie do osób z poza branży nieruchomości. Odbiorca szybko odrzuci taki opis, ze względu na jego niekomunikatywność.

Koniecznie sprawdź ortografię, interpunkcję oraz składnię w swoim opisie. Błędy tego typu potrafią razić mocno w oczy i odwracają uwagę od treści, dlatego warto znaleźć czas na poprawki językowe.

Wraz z tworzeniem treści opisu, staraj się stosować język korzyści. Wzbogaci on wypowiedź stawiając odbiorcę i jego potrzeby na pierwszym miejscu. Zamiast wielokrotnie opisywać i wychwalać swoją działalność w branży nieruchomości, pokuś się o zwrócenie uwagi na to, w jaki sposób Twoje usługi pozytywnie wpływają na klienta. Język korzyści ma sprawić, że klient wyobraża sobie sytuację, w której korzysta w oferowanej przez Ciebie usługi z zadowoleniem i satysfakcją – jaką Ty mu przedstawiasz.

Słowa kluczowe

Jeżeli Twoja firma posiada Google Wizytówkę, warto sprawdzić, jakie słowa kluczowe służą klientom do wyszukiwania Twojego biura nieruchomości. Żeby je znaleźć zaloguj się na swój profil Google Moja firma, a następnie z menu po lewej stronie wybierz „statystyki” i kliknij „Wyświetl nową stronę skuteczności profilu”. Znajdziesz tam wyszukiwane hasła, możesz także wybrać zakres dat, który Cię interesuje.

Jeżeli stworzenie opisu pośrednika lub biura pośrednictwa sprawia ci kłopot, zgłoś się do nas tutaj.

Sprawdź więcej artykułów tutaj.