fbpx

Remarketing w biurze nieruchomości

Istotą remarketingu jest ponowne dotarcie do wstępnie zainteresowanych już usługą lub produktem klientów. Wcześniej wyrażona przez nich chęć otrzymywania treści dotyczących marki, otwiera drzwi na wiele różnych sposobów zaprezentowania Tego, co sprzedajesz. To doskonały sposób na „przesunięcie” klientów w lejku sprzedażowym i przybliżenie ich do skorzystania z Twoich usług.

Pamiętaj, że osoby z remarketingu mają już inne potrzeby i interesują ich inne elementy Twojej usługi. Możesz działać tu bardziej sprzedażowo, prezentować szczegółowe treści, uderzyć w konkretne problemy klientów i zaprezentować rozwiązania, ułożyć treści pod wybrany segment klientów. Dużo łatwiej będzie Ci ułożyć strategie remarketingową jeżeli stworzysz ścieżkę klienta swojego biura (już wkrótce znajdziecie u nas do pobrania gotową ścieżkę klienta!).

Remarketing w biurze nieruchomości można wykorzystać na naprawdę wiele sposobów w zależności od tego jak podzielisz swoją grupę docelową i jaki masz cel. Na przykład jeżeli chcesz przyciągnąć znów klientów kupujących ze stron z ofertami nieruchomości, możesz opublikować reklamę karuzelową z innymi ofertami nieruchomości w Twoim biurze. Możesz także kierować reklamę do osób odwiedzających Twoją podstronę/landing page z ofertą usługi sprzedaży nieruchomości, a w reklamach pochylić się nad ich najczęstszymi problemami i pokazać, że ty potrafisz je rozwiązać!

Do remarketingu wykorzystuje się najczęściej systemy reklamowe, które pozwalają na szybkie tworzenie i targetowanie promocji w formie grafik, gifów czy wideo. W zasadzie od razu po uruchomieniu kampanii, te komunikaty marketingowe docierają do odbiorców. Tego typu reklamy nazywane są potocznie śledzącymi, ponieważ podążają za użytkownikiem po całej sieci (w przypadku Google Ads) i wyświetlają się na wielu różnych stronach.

Jedną z najpopularniejszych form powtarzania komunikatu reklamowego jest remarketing Google Ads. Drugą jest system reklamowy Facebook Ads.

Cele kampanii remarketingowych

  • Zachęcenie do podjęcia jakichś działań.
  • Utrzymanie lojalności klientów.
  • Zachęcenia do skorzystania z usługi ponownie.

Korzyści remarketingu

Nie zaczynasz od zera

To baza klientów już zainteresowanych, do których trafiają inne komunikaty i którzy są dalej w ścieżce klienta. Wzrastają szanse na skorzystanie z Twoich usług.

Oswajanie klientów ze swoją marką

Działania remarketingu pozwalają oswoić potencjalnych klientów z marką i produktami czy usługami, jakie oferuje.

Możliwość utworzenia podobnych grup odbiorców

Stwórz grupę podobnych odbiorców na podstawie swojej grupy remarketingowej. Znajdź więcej nowych osób, które mogą być zainteresowane Twoją marką!

Google Ads

Remarketing Google Ads w pełni wykorzystuje swoją grupę docelową i na niej opiera swoje działania. To znaczy, że tworzone treści są wysyłane tylko i wyłącznie osobą znajdującym się na „liście”. Kampanie mogą być kierowane tutaj na wiele sposobów, na przykład poprzez słowa kluczowe, tematy, miejsca docelowe, grupy docelowe.

Do stworzenia kampanii w Google Ads potrzebny będzie tag remarketingowy, który trzeba wygenerować i skopiować z konta, a później umieścić na wszystkich podstronach w obrębie witryny. Tag na każdej podstronie będzie rejestrował wizyty, na których podstawie będzie można potem tworzyć różne grupy odbiorców i kierować do nich reklamy.

Facebook

W przypadku reklam na Facebooku jest podobnie – chodzi o powtórzenie przekazu reklamowego odbiorcom, którzy wcześniej mieli do czynienia z marką. Reklamy utworzone w ramach remarketingu na Facebooku pokazują się w aktualnościach, ale również na Instagramie czy w Messengerze.

W przypadku remarketingu na Facebooku niezbędny jest tzw. piksel Facebooka, czyli kawałek kodu, który umieszcza się w swoim serwisie internetowym. Działa on jak tag remarketingowy Google Ads, czyli zbiera informacje o użytkownikach i o tym, jakie działania wykonują na stronie. Wykorzystuje się go do tworzenia niestandardowych grup odbiorców oraz do tworzenia kampanii remarketingowych.

Schemat tworzenia kampanii reklamowej na Facebooku, można ująć w takich działaniach: wygenerowanie piksela w Menadżerze Reklam; umieszczenie piksela w serwisie internetowym; stworzenie grupy niestandardowych odbiorców; stworzenie reklam, dla konkretnych grup.