fbpx

Social Media w biurze nieruchomości. Czy to tylko publikowanie ofert?

Czy aktywność biura w mediach społecznościowych to tylko publikowanie ofert? Social Media to zawsze gorący temat w branży nieruchomości, który pośrednikom potrafi spędzać sen z powiek. Co postować? Gdzie? Czy ktoś to czyta? Bardzo często słyszałam od swoich klientów jak trudno jest znaleźć pomysł i czas na to żeby regularnie prowadzić chociażby profil na Facebooku. Wiem, że ciężko jest się zmobilizować i dodać treści kiedy nic się nie dzieje, jest mało pozyskanych ofert, a na rynku jest zastój. Z drugiej strony, kiedy dzieje się dużo ciężko znaleźć czas na publikacje. W tym tekście przedstawię Wam kilka elementów na które warto jest zwrócić uwagę i które ułatwią Wam tworzenie treści.

Gdzie jest klient?

Kluczowym elementem jest dopasowanie kanałów do obecności w sieci Twoich klientów. Nie ma sensu publikowanie treści w miejscach do których Twoja grupa docelowa nawet nie zagląda. Czy stworzenie konta na TikToku jest jakimś urozmaiceniem? Na pewno, ale jeżeli Twoją grupą docelową są raczej starsi odbiorcy może to nie mieć większego sensu (Oczywiście TikTok cały czas rozszerza swoje działania i można znaleźć tam także treści biznesowe i edukacyjne, ale zastanów się czy to nie jest zbyt wczesny krok). Mierz siły na zamiary. Jeżeli wiesz, że ledwo starcza Ci czasu nawet na zlecenie wykonania nowych wizytówek to nie zakładaj kilku kont na różnych portalach społecznościowych. Skup się na jednym medium. Taka formuła będzie też bardziej motywująca – regularna obsługa jednego kanału jest dużo bardziej osiągalna.

Social Media w biurze nieruchomości.

Co chcę pokazać odbiorcom?

Po przygotowaniu strategii marketingowej łatwo wywnioskujesz jakie treści interesują Twoich klientów. Pamiętaj, żeby nie tworzyć treści do szuflady. Ciekawostki ze świata nieruchomości, nawet jeżeli interesujące, nie będą wnosiły nic merytorycznego dla Twoich odbiorców. Zamiast kopiować artykuły z innych portali, opisz je samodzielnie. Możesz przytoczyć historie prawdziwych transakcji, sprawić żeby treść była jeszcze bardziej wiarygodna. Na podstawie charakterystyki Twojej marki będziesz w stanie określić w jaki sposób się komunikować. Pokaż jak pracujesz! Praca pośrednika nieruchomości dla wielu jest naprawdę interesująca. Pokaż zdjęcia i filmy z Twojej pracy takie jak organizacja sesji zdjęciowej dla oferty czy ile kilometrów dziennie musisz pokonać żeby dopiąć formalności dla klienta. Takie treści bardzo przybliżają Cię do odbiorcy.

Social Media w biurze nieruchomości.

Jeden temat – wiele treści

Z jednego tematu możesz stworzyć naprawdę wiele treści. Nie musisz cały czas wymyślać tematów na nowo. Jeżeli jakiś post cieszył się dużym zainteresowaniem, spróbuj przedstawić temat za pomocą infografiki albo video. Tak jak różni są klienci tak różne formaty treści będą do nich trafiać. Jeżeli brakuje Ci pomysłu na posta – spróbuj przedstawić tematy, które już zostały poruszone, po prostu w inny sposób.

Social Media w biurze nieruchomości.

To właściwie, o czym pisać?

Możesz wybierać spośród wielu tematów. Pamiętaj, żeby treści były jak najbardziej unikalne, indywidualne i pasowały do Twojej grupy odbiorców. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na treści w Social Mediach:

Treści edukacyjne:

  • Co wykona za Ciebie pośrednik nieruchomości?
  • Nieruchomość zadłużona – czy można ją sprzedać?
  • Wynajem krótko czy długoterminowy? Wady i zalety
  • Czym charakteryzuje się nieruchomość inwestycyjna pod wynajem krótkoterminowy
  • Dlaczego moja nieruchomość sprzedaję się długo i czy zawsze tak jest?

Sprzedane

  • Ostatnia transakcja i opis trudności z tym związanych
  • Najdroższa transakcja w biurze
  • Skomplikowane transakcje w biurze

Z życia biura

  • Nowy pracownik
  • Oferta w przygotowaniu – pokazanie okolicy
  • Kulisy sesji zdjęciowej
  • Zdjęcia z bieżących przygotowań do transakcji
  • Charakterystyka pracowników i ich specjalizacje w biurze
  • Biuro od środka – jak wygląda lokal / sesja zdjęciowa

Treści staraj się dopasować do swojej grupy docelowej i publikować angażujące i wartościowe posty. Nie skupiaj się na częstotliwości, najpierw skup się na ich jakości i stopniowo zwiększaj ich ilość. Nie stresuj się, jeżeli w jakimś tygodniu nie dodasz publikacji. Planuj treści z wyprzedzeniem, niektóre możesz zaplanować już na początku każdego miesiąca i oszczędzić mnóstwo czasu.