Twoje biuro w internecie – od czego zacząć?

Widoczność Twojego biura w internecie jest już teraz absolutną koniecznością. Nie chodzi tu o niezwykle rozbudowany, wielopoziomowy marketing, ale o absolutne podstawy! Dlaczego to ważne? Możesz zakładać, że każdy klient – czy z polecenia czy nie, chociaż raz wygoogluje Twoją firmę. Uporządkowane, kompletne informacje wpływają na profesjonalny wizerunek Twojego biura. A to wpływa na szybsze zbudowanie zaufania u potencjalnego klienta, a w ostateczności na chętniej wykonany telefon do Twojego biura. Sprawdź jak łatwo możesz rozpocząć budowanie wizerunku Twojego biura w internecie.

Podstawa czyli Google Wizytówka

Podstawowy krok Twojej widoczności w internecie, a często bardzo niedoceniany. To prosta, darmowa i efektywna forma zaznaczenia swojej obecności. Za pomocą kilku kroków możesz stworzyć naprawdę profesjonalną wizytówkę. Pamiętaj, żeby uzupełnić skrupulatnie wszystkie informacje o swojej firmie. Dodaj logo, grafikę i określ czym dokładnie się zajmujesz. Znajdziesz tam też opcje dodania usług czy produktów, które sprzedajesz. Możesz łatwo poprawić widoczność swojej wizytówki. Dodawaj do niej regularnie wpisy, a może Ci to pomóc wypozycjonować się jeszcze wyżej w wyszukiwarce.

Social Media

Wiemy, że postowanie w social mediach może przyprawić o ból głowy i jest często jednym z największych problemów z jakimi mierzą się pośrednicy zaczynający działalność w internecie. Wiemy jak sprawić, żeby było to łatwiejsze! Po pierwsze – zastanów się gdzie jest Twój klient. Nie warto jest tworzyć 10 kont na różnych portalach tylko po to, żeby były. Oszacuj swój czas, wybierz jeden kanał, który wiesz, że Twój klient zaobserwuje, a Ty znajdziesz chwilę żeby coś napisać. Planuj posty. Nie wszyscy wiedzą o tym, że treści można planować z wyprzedzeniem, to znacznie oszczędza czas i presje, że trzeba coś wymyślić. Przemyśl strategie, lejek i ścieżkę klienta. Wkrótce napiszemy o tym obszerny artykuł, sprawdzaj naszego bloga na bieżąco! Pokaż swoje biuro! Daj się poznać swoim klientom, opowiedz o tym jak pracujesz, dodaj zdjęcie jak przygotowujesz ofertę, albo jak jedziesz zrobić zdjęcia nowej, pięknie położonej działki. Jakość, nie ilość. Nie pisz tylko po to żeby pisać, pisz tak żeby ktoś chciał to przeczytać. To jasne, że nie zawsze znajdzie się inspiracja do świetnego posta – ale to nie znaczy, że masz publikować cokolwiek. Jeżeli Twoje posty pojawią się raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie, ale będą świetnie dopracowane to wyjdzie to zdecydowanie lepiej! Twórz angażujące treści, mając na uwadze o czym Twój odbiorca chce przeczytać. Więcej o Social Mediach w branży nieruchomości znajdziesz w tym artykule.

Jak Twoje biuro wygląda na portalach?

Kluczowy element każdego biura nieruchomości! Czy wszystkie informacje na portalach na których publikujesz oferty są kompletne? To także świetny moment, żeby przeanalizować swoje oferty – jakość zdjęć i opisów, łatwość w znalezieniu najważniejszych informacji, kluczowe kwestie dotyczące nieruchomości i jej stanu. Sprawdź czy zostało wyróżnione to co dla klienta jest najistotniejsze. Na niektórych portalach ogłoszeniowych możesz dodać zdjęcia swoje i swoich pracowników, krótkie opisy, logo firmy i jej historie. Warto to wykorzystać!

Strona Internetowa – co warto wybrać?

Strona internetowa biura kojarzy się z ogromną inwestycją finansową. Częściowo jest to prawda – rozbudowane strony internetowe, zaprojektowane przez specjalistów potrafią sporo kosztować. Jednak warto zacząć od małych kroków! Sprawdź najpierw jakie możliwości oferuje Twój program do eksportów, niektóre z nich mają opcje stworzenia strony z publikacją Twoich ofert. Dodatkowo sprawdź jak łatwo możesz stworzyć stronę w serwisie WIX lub na gotowych szablonach w WordPressie. Przemyśl konstrukcje strony! Zastanów się czy na sam początek nie wystarczy Ci strona “wizytówkowa”, na której opiszesz czym zajmuje się Twoje biuro i stworzysz formularz. To świetny początek, który potem możesz rozbudować o bloga, oferty, historie świetnych sprzedaży. Sprawdź jak skonstruowane są inne strony, przeanalizuj ich elementy i wyciągnij wnioski. Poczytaj o UX (User Expierence), znajdziesz tam podpowiedzi na to gdzie i dlaczego powinien znaleźć się formularz albo jak przeprowadzić klienta przez stronę tak żeby chętniej zostawił kontakt do siebie.

Identyfikacja graficzna

Profesjonalna identyfikacja graficzna zawiera wiele elementów – logo, księgę znaku, fonty, materiały marketingowe. Nie musisz rzucać się od razu na głęboką wodę! Dostępnych jest wiele darmowych kreatorów logo, które świetnie nadadzą się na sam początek Twojej przygody z grafiką. Takie logo możesz potem zlecić do przebudowania specjalistom. Jeżeli nie chcesz na razie inwestować w całościową identyfikacje skup się na logo (może to też być po prostu napisana ciekawym fontem nazwa biura), fontach i kolorach. Trzymaj się tej identyfikacji, pamiętaj o spójności w tworzeniu materiałów i z czasem zastanów się nad rozbudową podstaw. Materiały łatwo stworzysz w darmowych programach takich jak Canva i dają one naprawdę świetny start! Więcej o marce biura nieruchomości przeczytasz w tym artykule. Dlaczego to ważne? Pozwoli Ci to na utrzymanie profesjonalnego wizerunku, a klienci łatwiej Cię zapamiętają, przecież to właśnie na tym Ci zależy.