fbpx

Wzmacnianie poleceń

Biura nieruchomości od zawsze stawiają na polecenia jako źródło swoich klientów. To nic dziwnego! Przede wszystkim taki klient ma już zbudowane jakieś zaufanie (miłe słowo od osoby, która poleca nasze biuro) no i jest dużo bardziej zdecydowany na skorzystanie z naszych usług i podpisanie umowy.

Bardzo często słyszę jednak od klientów, że tych klientów momentami wcale nie przybywa. Po krótkim audycie marketingowym nasuwają się zawsze dwa wnioski:

  • Jedno źródło pozyskiwania klientów. Ograniczając się tylko do poleceń bardzo zawężamy sobie dostęp do nowych odbiorców. Zawsze w takim momencie rozpoczynamy z biurami umacnianie ich wizerunku i szukamy innych kanałów zdobywania klientów online i offline. Znajdziecie wiele artykułów na temat budowania marki na naszej stronie!
  • Brak strategii i konsekwencji. Tak, polecenia także wymagają strategii marketingowej i przede wszystkim konsekwencji! Poniżej przedstawiam trzy uniwersalne zasady dotyczące wzmacniania poleceń.

Pierwsza to sygnalizowanie, o tym jak ważne w rozwoju Twojej firmy są polecenia. Powtarzanie i utrwalanie klientom to, jak ważne dla Ciebie jest rozpowszechnianie Twoich usług. Nie bój się prosić o polecenie! I co więcej, nie bój się o tym przypominać.

Druga to wzmacnianie wizualne. Po udanej transakcji kiedy wręczasz klientowi prezent, warto dodać tam także wydrukowaną kartkę na grubym papierze z podziękowaniem za transakcje i prośbą o polecanie Twoich usług dalej. Taką informacje możesz także dodawać do PDF-ów, w stopce mailowej czy po prostu po transakcji napisać o tym w mailu.

Trzecia opcja to program poleceń. Polega on na korzyściach (nie tylko!) pieniężnych dla osoby, która poleca Twoje usługi swoim znajomym, którzy potrzebują sprzedać nieruchomość. Ta idea jednak wymaga stosownego przygotowania.

  1. Ustal jasno zasady (terminy, zgłoszenia, co dokładnie musi być zweryfikowane, aby transakcja się powiodła)
  2. Stwórz estetyczną rozpiskę zasad – stwórz PDF, wydruk bądź przestrzeń na stronie Twojej internetowej, która odeśle chętnego do programu poleceń.
  3. Rozważ sposób wynagrodzenia takiej transakcji. Nie muszą być to pieniądze, może to być bon do Ikei, zniżka na dowolną usługę Twojego wyboru, uroczysta kolacja (pamiętaj jednak, żeby zaznaczyć to w swoich zasadach, aby chętny klient wiedział dokładnie, co dostanie w zamian).

SZUKASZ CZEGOŚ WIĘCEJ? Żeby ustandaryzować prośbę o polecenia warto zastanowić się nad programami do newsletterów. Wtedy w łatwy sposób możesz dodać klientów do bazy (pamiętaj o zgodach marketingowych!) i utworzyć tzw. „cykle mailingowe”. Na czym to polega? Wszystko odbywa się bez Twojego udziału. Wystarczy stworzyć maila z prośbą o polecenie/Twoim programem poleceń i ustawić, żeby taka wiadomość wysyłała się samodzielnie np. co 3 miesiące. To oszczędza mnóstwo czasu! Na rynku jest dostępnych wiele takich programów, jak np. GetResponse czy Freshmail.

Chcesz wzmocnić swoje polecenia, ale nie wiesz, jak stworzyć pomocne do tego materiały? Chcesz zautomatyzować wysyłkę maili z prośbą o polecenia? Napisz do nas, wszystkim się zajmiemy. biuro@centrumposrednika.pl