Zdjęcia wnętrz nieruchomości to nie wszystko. Zobacz co warto jeszcze pokazać klientom w ofercie.

Klienci spędzają średnio 2 minuty na przeglądaniu ogłoszenia konkretnej nieruchomości. Z tego 75% czasu poświęcają na obejrzenie zdjęć. Im więcej elementów pokażesz na zdjęciach tym bardziej świadomy klient zadzwoni na Twoje ogłoszenie. To oszczędność czasu dla Ciebie i dla niego. Wykorzystaj to!

Czy w tym budynku jest winda? To jedno z pytań najczęściej zadawanych przez klientów. Odpowiedz na nie pokazując zdjęcie klatki schodowej. Jeżeli to nowe budownictwo pokaż windę, zrób nawet zdjęcie z otwartymi drzwiami. Jeżeli w budynku windy nie ma to też warto to pokazać. Jeżeli wygląd klatki i brak windy ma dla kupującego szczególne znaczenie może on zrezygnować na etapie przeglądania oferty. To świetnie. To nie był klient na tą nieruchomość. Właśnie oszczędziłeś sporo czasu.

Jeżeli w budynku jest winda, warto pokazać ją na zdjęciu. Fot. Tomasz Miotk
Jeżeli w budynku nie ma windy i tak dodaj zdjęcie klatki schodowej. Oszczędzisz czas odpowiadając na pytania klientów. Fot. Tomasz Miotk

Hala garażowa

Jeżeli do oferty przypisane jest miejsce parkingowe warto je sfotografować. Tak samo jak miejsce zewnętrzne lub garaż. Często wystarczy zdjęcie samej hali garażowej, nie musisz pokazywać konkretnego miejsca postojowego. Szczególnie jak stoi na nim brudne auto a za nim leżą opony i wszystko co nie zmieściło się w piwnicy. Zadbaj o to, żeby zdjęcia które pokazujesz były atrakcyjne. Jeżeli do mieszkania przypisane jest miejsce na platformie – pokaż to, czym więcej klient dowie się przed spotkaniem tym lepiej.

Piwnica i pomieszczenia dodatkowe

Nie jestem zwolennikiem pokazywania w ofercie piwnicy, wózkowni czy rowerowni. Zazwyczaj jest w nich bałagan i takie zdjęcia nie wyglądają zachęcająco. Inaczej wygląda sytuacja, kiedy mieszkanie jest oddawane przez dewelopera lub zostało wcześniej opróżnione, wtedy warto rozważyć umieszczenie zdjęcia szczególnie w nowym budownictwie. Warto jednak zrobić zdjęcia tych pomieszczeń (również garderoby czy pomieszczenia gospodarczego) i nie publikować ich w ofertach. Te zdjęcia mogą Ci się przydać dla klientów, którzy są z innej lokalizacji i chcą zobaczyć “wszystko” przed przyjazdem lub do protokołu zdawczo odbiorczego przy wydaniu lokalu.

Części wspólne

Coraz więcej nieruchomości posiada pięknie zaaranżowane części wspólne. To może być lobby, siłowania, sauna, sala bilardowa lub nawet basen. Warto postarać się przy przygotowaniu takich zdjęć o własny materiał. Będzie prawdziwy i unikalny. Jeżeli na miejscu są ludzie fotograf może wydłużyć czas naświetlania i uzyskać efekt rozmycia. Pamiętaj, że robiąc takie zdjęcia będziesz mógł je również wykorzystać przy innych ofertach sprzedaży z tej samej inwestycji.

Na niektórych osiedlach pomieszczeniem wspólnym może być recepcja i lobby. Fot. Tomasz Miotk
Coraz częściej na osiedlu znajdują się siłownie czy innej przestrzenie do uprawiania sportu. Pokaż je na zdjęciach. Fot. Tomasz Miotk

Budynek

Warto pokazać na zdjęciu konkretny budynek w którym znajduje się mieszkanie. Wiem, że trudno tego wymagać w przypadku umów bez wyłączności. Jeżeli jednak podpisałeś umowę na wyłączność lub nie obawiasz się, że klienci będą starali się dotrzeć do właściciela bez Twojego udziału pokazanie budynku w ogłoszeniu oszczędzi Ci wielu pytań od klientów, a czasami rozczarowania na miejscu przed samym spotkaniem, jeżeli kamienica czy blok nie jest w stanie jakiego kupujący oczekiwali.

Szczególnie w przypadku starszych budynków warto pokazać ich rzeczywisty stan na zdjęciu. Fot. Tomasz Miotk

Balkon i taras

Jeżeli nieruchomość posiada taras lub balkon umieść zdjęcia w ofercie. Dla wielu klientów posiadanie ich jest bardzo ważne. Szczególnie czas pandemii i praca z domu sprawiły, że wiele osób traktuje taką dodatkową przestrzeń jako niezbędną część mieszkania. Przy okazji możesz pokazać otoczenie i widoki na okolicę. Jednocześnie zadbaj o to, żeby na balkonie nie było niepotrzebnych przedmiotów i zdjęcia były atrakcyjne. Nawet mały balkon dla wielu klientów będzie decydującym kryterium przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Nawet niewielki balkon to dla wielu klientów czynnik decydujący o zakupie nieruchomości. Warto go pokazać na zdjęciach. Fot. Tomasz Miotk

Osiedle

Obowiązkowo w ofercie powinieneś umieścić zdjęcia osiedla. Place zabaw, skwerki czy nawet lokalne sklepy to coraz częściej styl życia, którego szukają kupujący. Szczególnie przy większych osiedlach i dużych projektach realizowanych przez jednego dewelopera jest sporo miejsc, którymi można się pochwalić. Pamiętaj, że często są to tereny zamknięte więc osoba z zewnątrz może nawet nie wiedzieć jak wygląda osiedle z perspektywy mieszkańca.

Dla rodziny z dziećmi plac zabaw na osiedlu ma ogromne znaczenie. Ale przy kawalerce może już nie być atrakcyjny. Dobierz zdjęcia do profilu klienta na dane mieszkanie. Fot. Tomasz Miotk

Okolica i otoczenie

Czasami warto uzupełnić ofertę zdjęciami z okolicy. Piękny park, plaża a może modna kawiarnia za rogiem? Sam musisz zdecydować co może zainteresować potencjalnego kupującego i dobrać to do nieruchomości. Dla dużego mieszkania na przedmieściach przeznaczonego dla rodziny może to być zdjęcie nowego przedszkola, które powstało w pobliżu. W zatłoczonym centrum kieszonkowy park, albo stacja metra 50 metrów od domu mogą okazać się atrakcyjne dla potencjalnego nabywcy. Wykorzystaj zdjęcia, żeby pokazać atuty nieruchomości. Pamiętaj o tym, żeby korzystać z własnych zdjęć z najbliższej okolicy. Zdjęcie molo w Sopocie z lotu ptaka dla mieszkania oddalonego od morza 2 kilometry będzie sztuczne i niewiele wniesie do oferty.

Otoczenie nieruchomości dla wielu klientów ma kluczowego znaczenie. Pokaże jego atuty na zdjęciach. Fot. Tomasz Miotk

Fotografia nieruchomości to Twoje narzędzie nie tylko do pokazania wnętrza. Dobrze dobierając zdjęcia oszczędzisz czas swój i swoich klientów. Zbudujesz odpowiednią oprawę pokazując otoczenie. Zyskasz tym też w oczach właściciela nieruchomości, który zlecił Ci sprzedaż, a także w oczach innych potencjalnych sprzedających, którzy porównują oferty swojej nieruchomości do konkurencji. To jeden ze sposobu budowania wizerunku Twojej firmy i pozyskiwania nowych klientów. Ta inwestycja procentuje.