fbpx

Materiały marketingowe dla biura nieruchomości – od czego zacząć?

Inwestowanie w materiały marketingowe na samym początku działalności Twojego biura, często jest wyzwaniem. Po pierwsze – agenci często zadają sobie pytanie czy to w ogóle konieczne, a po drugie nawet jeżeli uznają, że tak, to ich wybór na rynku sprawia, że nie wiadomo od czego zacząć.

Spotykamy się z praktyką, w której biuro decyduje się na samym początku na gadżety najtańsze – takie jak długopisy czy smycze. Nie jest to najlepsza metoda działania – takie gadżety mogą być dodatkiem, jednak nie podkreślają profesjonalizmu agencji, często klienci je gubią i nie wpływają mocno na zapamiętanie marki.

Warto zacząć od materiałów marketingowych, które będą po prostu praktyczne, wykorzystywane do pracy z klientem oraz używane na co dzień, przez to łatwiej będzie pamiętać o nich.

Już na samym początku swojej działalności, warto budować wizerunek firmy. Dlaczego? Marketing to proces długofalowy, więc efekty zobaczysz dopiero za jakiś czas! Takie narzędzia jak podstawowe materiały marketingowe wpływają na zapamiętanie Twojego biura, uwiarygadniają je i skracają dystans pomiędzy Tobą a klientami.

Poniżej przedstawiamy Ci 3 podstawowe materiały marketingowe, które ułatwią Ci pracę i wpłyną na wizerunek Twojej firmy.

Teczka ofertowa

Możesz przyznać, że przekazywanie dokumentów klientom w wymiętej koszulce, nie najlepiej świadczy o profesjonalizmie biura. Rozumiemy, że teczki ofertowe to na początku działalności biura całkiem spory wydatek. Jednak kupując je w ilości kilkuset sztuk starczą Ci na naprawdę długi czas. Nie musisz decydować się od razu na teczkę dwustronną z uszlachetnieniami – wybierz wersję skromniejszą, ale skup się na ciekawym projekcie.

Teczki są po prostu praktyczne – wszystkie dokumenty są w jednym miejscu. Dodatkowo Twoja identyfikacja graficzna zapadnie w pamięć klienta, a kontakt do Ciebie jest niezwykle łatwo znaleźć, kiedy wizytówka się zagubi.

Teczka powinna zawierać sztandarowe informacje na temat Ciebie lub firmy jak dane kontaktowe, adres, logo. Teczka to absolutna podstawa!

Szukasz czegoś więcej? Zastanów się nad segregatorami. Możesz je spersonalizować, dodając oprócz dokumentów dla klienta, swoje materiały, które ułatwią mu cały proces. Zastanów się nad tym, o co pytają klienci i opracuj odpowiedzi w formie porad. Świetny design segregatora będzie dobrze wyglądać na półce klienta i z pewnością o Tobie nie zapomni (a nawet chętniej poleci Cię dalej!)

Wizytówka

To proste, tanie i łatwe do przygotowania rozwiązanie do budowania Twojego wizerunku. Wizytówki sprawdzą się także w firmach, które jeszcze nie zdążyły zaprojektować swojego logo i identyfikacji graficznej – pomimo ich braku można stworzyć czytelny i ciekawy projekt. Wyrób sobie nawyk ich rozdawania już od początku działalności.

Pamiętaj o dodaniu aktualnych danych, sprawdzeniu przed drukiem literówek i umieszczeniu na niej wszystkich danych kontaktowych, tak żeby można było Cię jak najłatwiej znaleźć. Świetnym rozwiązaniem są kody QR, które od razu przekierowują do Twojej strony internetowej.

Nie bój się umieszczać tam swojego zdjęcia, bardzo zachęcamy do takiej praktyki! Klienci lubią wiedzieć z kim się spotykają, taka wizytówka ze zdjęciem skraca dystans do klienta. Nie rezygnuj z tego.

Na rynku do wyboru masz wiele formatów, kształtów i uszlachetnień. Jednak klasyczne wizytówki wciąż są świetnym rozwiązaniem. Nawet te jednostronne.

Szukasz czegoś więcej? Zastanów się nad ulotką z Twoją ofertą. Pokaż klientom czym się zajmujesz, jak pracujesz i w czym może im pomóc Twoje biuro. Nie musisz zawrzeć tam wszystkich informacji, niech będzie to wstęp do wysłania szczegółowej oferty mailowo lub do umówienia spotkania. Sugerujemy format A5/A6 na grubym papierze np. kreda mat 250 g.

Baner

Banery są niezawodne w przypadku nieruchomości w dobrych lokalizacjach przy ulicy lub innym ruchliwym miejscu. To bardzo proste rozwiązanie. Pamiętaj aby w projekcie skupić się na minimum tak, żeby baner był czytelny. Nazwa Twojego biura, rodzaj transakcji (sprzedam/wynajmę) i numer telefonu będą absolutnie wystarczające. Warto zamówić sobie na początek nawet jeden baner w uniwersalnym rozmiarze. Na podstawie naszych doświadczeń najczęściej używanym banerem jest ten w wymiarach 1,5m x 2m, oczkowany.

Szukasz czegoś więcej? Sprawdź V-banery/ banery 3d. To świetne rozwiązanie w przypadku braku balkonu na nieruchomości.

Wszystkie powyższe materialy jak i projekty, możesz zamówić u nas! Sprawdź nasz sklep lub skontaktuj się z nami biuro@centrumposrednika.pl