fbpx

5 najważniejszych elementów zdjęcia pośrednika

Istotnym elementem w budowaniu wizerunku pośrednika nieruchomości jest to, jak przedstawia on siebie klientom w internecie. W wielu przypadkach klient nie dowie się o dotychczasowych osiągnięciach pośrednika, dlatego wtedy powinno zadecydować jego zdjęcie, które stanowi pierwsze wrażenie klienta o Tobie. To właśnie na tym etapie możesz zdobyć zaufanie klienta, który będzie wiedział z kim się spotka i komu powierza sprzedaż swojej nieruchomości. Potencjalny klient może wielokrotnie natrafiać na Twoje zdjęcie – na mediach społecznościowych, stronach internetowych lub przy ogłoszeniu, a dzięki temu zyskujesz rozpoznawalność. Co więcej, takie zdjęcie ma wpływ na rozwój Twojej firmy oraz jej wyróżnienie na tle konkurencji.

Gdzie wykorzystasz zdjęcia?

  • na profilach społecznościowych
  • na portalach ogłoszeniowych
  • na stronach www biura/biur nieruchomości
  • wizytówka Google
  • do swojego CV
  • do materiałów prasowych, reklamowych (banery)
  • do materiałów marketingowych (teczki, wizytówki)

1. Tło

Wizerunek osoby na zdjęciu jest priorytetem, dlatego tło powinno być estetyczne, a jego elementy nie mogą rzucać się w oczy. Dostosowanie tła zależne jest od tego, dla jakiej platformy jest przeznaczone dane zdjęcie. Wyróżnia się 2 podstawowe typy zdjęć pośrednika:

Zdjęcie wizytówkowe

Przeważnie zdjęcia wizytówkowe są na tle stonowanych kolorów jak np. biel lub szarość. Mają przedstawiać tylko i wyłącznie osobę, dlatego też tło ma nie odwracać uwagi i pozostać uniwersalne. Tak wykonane zdjęcie wykorzystasz np. do prezentacji zespołu na stronie, marketingu bądź do swojej stopki mailowej.

Zdjęcie wizytówkowe jest bardzo dobre na start, dzięki takiemu zdjęciu budujesz swój wizerunek już od samego początku swojej działalności. Widoczność Twojego zdjęcia wizytówkowego robi wielką różnice w odbiorze Ciebie i Twojej firmy, a jego koszt to ok. 30 zł u każdego fotografa. Jeżeli potrzebujesz obróbki zdjęcia tak, aby było ujednolicone do standardów firmy – zgłoś się do nas tutaj.

Sesja biznesowa

Przy jego tworzeniu dobór miejsca sesji nie może być przypadkowy, bo tło pozostaje widoczne, pod względem np. kolorystyki, nawet jak zdecydujesz się na wariant, w którym tło jest rozmyte. Takie zdjęcie możesz umieścić na swoich profilach w mediach społecznościowych.

Profesjonalna sesja biznesowa ma za zadanie podkreślić charakter pośrednika, przedstawić go w jak najlepszej odsłonie, jako specjalistę. Cena takiej sesji zdjęciowej waha się między 200 zł a 3000 zł, jest to zależne od szczegółów, na jakie chcesz zwrócić uwagę, czy jest to dobór stylizacji, miejsca czy nawet ilości wykonanych zdjęć. Wyróżnia się parę elementów wartych zwrócenia uwagi oraz mogących świadczyć o profesjonalizmie Twoich zdjęć.

2. Postawa

Postawa ciała ma ogromne znaczenie i może wyrażać najwięcej ze wszystkich elementów zdjęcia. Warto zadbać, aby sylwetka na zdjęciu była prosta. Stres i napięcie będą widoczne i odczuwalne właśnie w postawie ciała dlatego, tak ważnym jest, aby zapozować pewnym swoich mocnych stron – w końcu chcesz pokazać klientom, że jesteś specjalistą w branży nieruchomości. Dodatkowo przechylając głowę trochę w bok, a następnie lekko w dół sprawisz wrażenie dobrego słuchacza i osoby otwartej na potrzeby innych osób.

3. Stylizacja

Dobór odpowiedniego stroju może zrobić ogromną różnicę! Ubiór nie tylko powinien być schludny, odpowiedni do okoliczności i wyprasowany. Ważne, aby był pod względem kroju i kolorystyki dobrany do Ciebie. W końcu stylizacja ma podkreślać Twój charakter. Podobnie jest z fryzurą czy makijażem – powinny być dopasowane do twarzy, nie zasłaniać jej oraz przede wszystkim nie dominować na zdjęciu. Podczas bardziej złożonych sesji jest możliwość zrobienia zdjęć w kilku stylizacjach i odsłonach. Na zdjęciu klienci powinni widzieć absolutnego specjalistę, któremu mogą zaufać, dlatego o ubiór pośrednika należy zadbać.

4. Miejsce

W procesie planowania sesji warto uwzględnić miejsce lub miejsca wykonywanych zdjęć, jest to szczególnie istotne, gdy potrzebujesz ujęć z rozmytym tłem. Jak już zostało wspomniane nie powinno być to miejsce przypadkowe. Na tym etapie warto pokusić się wybór takiej przestrzeni, która może przekazać coś o Tobie odbiorcy i podkreślić charakter biura. Jeżeli zajmujesz się sprzedażą nieruchomości premium, zdecyduj się na sesję pośród prestiżowych budynków. Możesz wybrać sesję we własnym biurze, które jest dla Ciebie znaczące, ze względu na ilość spotkań zakończonych sukcesem w nim. Możliwości jest wiele, aby przekazać siebie na zdjęciu, w subtelny i ciekawy sposób.

5. Obróbka

Przeważnie obróbka zdjęć jest w zestawie z sesją. Możesz również poprosić fotografa, aby zdjęcia były z wyciętym tłem oraz dostępne w wersji elektronicznej, w ten sposób łatwiej Ci będzie używać ich w wielu miejscach.

Jeżeli chcesz, aby twoje zdjęcia zostały dodatkowo ujednolicone (dostosowane do zdjęć innych pracowników, odpowiednio wycięte i oświetlone) i spełniały standardy firmy (widoczne logo, kolory) – skontaktuj się z nami, zrobimy to za Ciebie! Napisz do nas mail na biuro@centrumposrednika.pl lub zgłoś się tutaj.